Obchodný riaditeľ
Obchod - Manažéri
Obchodný riaditeľ definuje ročné a kvartálne obchodné ciele v súlade s podnikateľským plánom spločnosti. V spolupráci s riaditeľom spoločnosti, výrobným a finančným riaditeľmi, prípadne ostatným vrcholovým manažmentom, stanovuje obchodnú stratégiu pôsobenia na trhu, stratégiu podpory zákazníkov. Spolupracuje s marketingovým riaditeľom pri propagácii produktov alebo značky. V závislosti od typu spoločnosti (predaj firemným zákazníkom, maloobchodný predaj, distribútor) sa obchodná stratégia a obchodné aktivity líšia. Zabezpečuje vzdelávanie personálu.
Riaditeľ spoločnosti
Obchod - Manažéri
Riaditeľ spoločnosti realizuje podnikateľský plán spoločnosti. Spektrum jeho činností je odvodené od typu spoločnosti. V prípade čisto obchodnej spoločnosti sa jeho úsilie sústreďuje na marketovanie produktov, ktoré zahrňuje budovanie distribučných predajných kanálov, marketingovú podporu produktom a značke, podporu zákazníkom, podporu predaja, komunikáciu s trhom, monitorovanie konkurencie. V prípade, že spoločnosť je aj tvorcom služieb a/alebo vyrába produkty, zodpovednosť riaditeľa je ešte širšia. Úspešné naplnenie cieľov riaditeľa je závislé od mnohých kľúčových faktorov, predovšetkým však od kvality podnikateľského plánu, kvality personálu, charakteristík trhu.